Logo NNBHV

Om Nørreskovens Naturbørnehave

Nørreskovens Naturbørnehave er en kommunal børnehave for de 3-6 årige. Børnehaven er en afdeling, der ledelsesmæssigt hører under Stevning Børnehus i Dagtilbudsområde Als

Nørreskovens Naturbørnehave er en mobil børnehave. Det vil sige, at vi opholder os 2 til 3 måneder på samme stadeplads, hvorefter vi flytter. Der er en turnus mellem 4 pladser, hvoraf de 3 stadepladser er i Nørreskoven, mens den sidste er ved Sjellerup Skov.

Vi råder over 3 moderne, komfortable vogne, som flyttes rundt:

• Køkkenvognen - med faciliteter for personalet samt et køkken. Der er også plads til at lege, mødeaktiviteter etc.
  • Legevognen - En børnevogn med garderobe, opholdsrum og toiletfaciliteter. I Legevognen har de yngste børn garderobe, og opholdsrummet har gulvet frit med plads til konstruktionsleg etc.
  • Aktivitetsvognen - En børnevogn med garderobe, opholdsrum og toiletfaciliteter. I Aktivitetsvognen har de ældste børn garderobe, og opholdsrummet har borde med plads til spil, puslespil, tegneaktiviteter etc.

Trods beliggenheden i skoven er der ca. 7 min kørsel fra Nordborgvej ned til de forskellige stadepladser. Find vej og se adresser her.

Vi lægger stor vægt på at skabe de bedste rammer for børnegruppen med udgangspunkt i den børnegruppe, vi har. Hverdagen for børnene er afvekslende med naturen som omdrejningspunkt - vi uddanner ikke "mini biologer", men legen er i centrum suppleret med aktiviteter, der giver børnene et indblik i naturen.

Vi har ambitioner på børnenes vegne, og vores intention er, at hvert barn forlader børnehaven med de optimale forudsætninger for det videre skoleliv. Vi ønsker, at de bliver gode dannede samfundsborgere med syn for både fællesskab og egen udvikling som individ. Vi har ikke kun øje for tiden "her og nu" - vi vægter at børnehavetiden skaber et solidt fundament for det videre liv i skolen - både ift. sociale og kognitive evner.

Er du interesseret i at se Nørreskovens Naturbørnehave, modtager vi gerne besøg - du skal blot ringe og aftale en tid, så vi sikrer os, at der er god tid til at vise rundt, fortælle om vores hverdag og besvare evt. spørgsmål. Se kontaktinfo LÆS